![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Za preprečevanje trečenj na morju je pomembno poznavanje predpisov vezanih na prednost plovil na morju, ter poznavanje označevanja plovil.
PREDNOST: Vedno ima prednost plovilo z manšo sposobnostjo manevriranja (to je plovilo nesposobno za manevriranje oz. plovilo z omejeno sposobnostjo manevriranja pred plovilom s polno sposobnostjo manevriranja) ZASIDRANO ALI PLUTAJOČE PLOVILO ima prednost pred plovilom v plovbi oziroma plovilo, ki pluje se mora umikat plovilom, ki ne plujejo. ČOLN NA VESLA ima prednost pred vsemi ostalimi plovili v plovbi. Izogibat se ga morajo tako jadrnice, kot plovila na motorni pogon RIBIŠKA BARKA, ki ribari (vleče mreže) ima prednost pred plovili v plovbi. VLAČILEC, ki vleče tovor ima prednost pred plovili v plovbi. JADRNICA ima prednost pred plovilom na motorni pogon. Med plovili, ki so enakovredno maneversko sposobna veljajo naslednja pravila: PREHITEVANJE (plovila na motorni pogon) - umakne se plovilo, ki prehiteva (opozori z zvočnim signalom), plovilo ki je prehitevano pa obdrži svoj kurz in hitrost. |
|||||
PREHITEVANJE (jadrnice) - umaika se jadrnica v privetrini SREČANJE (motornih plovil) - vsako plovilo se umakne v svojo smer (opozori z zvočnim signalom) KRIŽANJE (motornih plovil) - umakne se levo plovilo SREČANJE IN KRIŽANJE JADRNIC - umika se jadrnica na levih uzdah (to je tista, ki ima glavno jadro na desnem boku) VZVRATNA VOŽNJA - Plovilo, ki pluje vzvratno se mora umikati ostalim plovilom Za oceno nevarnosti trčenja najzanesliveje služi merjenje azimuta plovila, ki se približuje. Kadar se azimut ne spreminja bosta plovili trčili, kadar azimut narašča ali pada, bo opazovano plovilo plulo bodisi pred nami ali za nami. SPREMINJANJE SMERI - ZVOČNI SIGNALI: Kadar plovilo spreminja smer v bližini drugega plovila (v primerih izogibanja) je na to dolžno opozoriti z zvočnim signalom. Uporabljajo se naslednji zvočni signali: - 1 zvočni signal: zavijam desno - 2 zvočna signala: zaijam levo - 3 zvočni signali: vozim vzvratno |